Star.Trek.Starfleet.Command.2.[RIP].(2000)-CLASS

Post Reply
TheAnomaly
Donator
Donator
Posts: 2049
Joined: Fri Sep 12, 2003 8:24 pm
Been thanked: 9 times

Star.Trek.Starfleet.Command.2.[RIP].(2000)-CLASS

Post by TheAnomaly » Thu Jun 21, 2007 10:53 pm

Image

The Organians have hired the Interstellar Concordium (~ISC) to help restore peace and order to the Alpha Quandrant by forcing eight races into submission. You pilot your own ship in one of the eight galactic governments (Gorn Confederation, Hydran Kingdoms, Interstellar Concordium, Klingon Empire, Lyran Star Empire, Mirak Star League, Romulans or the United Federation of Planets) forced to thwart this action.

Star Trek: Starfleet Command Volume II -- Empires at War, a space combat simulation, features both single and multiplayer missions, with the latter played over the Internet in the online Dynaverse 2. Single player action offers tutorial, skirmish or campaign modes. The tutorial covers all aspects of ship control (weapons, defense, movement, science and command), skirmish mode puts you instantly in battle utilizing a ship of any of the eight races and the campaign provides a choice of race and missions.

The Alpha Quadrant contains not only enemy races but monsters of unknown origin. You can sabotage the enemy by beaming aboard their ships and taking out specified systems. Electronic Counter Measures (ECM) are used to destroy incoming missiles. Mission success earns prestige points that are used to buy new ships or repair and restock existing craft. Although you control only one ship in battle (the computer handles the rest), you can relinquish control to a secondary officer at any time and move to another ship.

Photon and plasma torpedoes, standard missiles, phasers and mines are some of the weapons available in your arsenal. Tractor beams hold missiles at bay while your defensive systems destroy them. Ships have limited energy and nearly all actions, including speed, ECM level, shield strength and weapons, drain power that must be restored. Some races, (e.g., Klingon and Romulan) use cloaking technology which also drains power.

The interface is mouse and keyboard controlled with various hot keys available for weapon selection, camera angles, jumping from ship to ship and bomb placements. Other keys allow grouping of weapons, cycling through targets, launch of shuttles and probes, switching displays, toggling cloaking devices, activating tractor beams and shields and adjusting the game's slider speed.

Whether playing for pride or survival, blood lust or prosperity, you must help your race survive and destroy the ISC before the galaxy is conquered!

Code: Select all

                   ³°ÛÛÛÛÛÛ

   ³°ÛÛßÛßßß ß     ³±ÛÛÛÛÛÛ      ß ßß²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛßß ß     ³²ÛÛÛÛÛßß ß

 . ³±ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛß³²ÛÛÛÛÛÛ ³°ÛÛßÛßßß²ÛÛÛÛÛ   ßßßßßßß²ÛÛÛÛÛ   ßßßßßßß²ÛÛÛÛÛ   .

 . ³²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛÛ ³±ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³°ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³°ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ   .

 : ³²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³±ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ ³±ÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛ   :

 | ³²ÛÛÛÛÛÜܲÛÛÛÛÛ ³²ÛÛÛÛÛÛܳ²ÛÛÛÛÛÜܲÛÛÛÛÛܳ²ÛÛÜÛÜÜܲÛÛÛÛÛܳ²ÛÛÜÛÜÜܲÛÛÛÛÛÜ  |

 ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄúÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄúÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄúÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄúÄa!bÄÄÙ

                              [ P r e s e n t s ]



                 Star Trek Starfleet Command 2 (c) Interplay    

 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

   Released   : Dec. 13th, 2000                :  Game Type  : Star Trek

   Protection :                                :  # of Disks : 40 * 2.88mb

 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

               P 300, 64 MB RAM, Direct X 8.0, 3D Card, 550M HD

 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

                            [ G a m e   N o t e s ]

  



  The campaign game in Starfleet Command has been redesigned for Star Trek 

  Starfleet Command Volume II - Empires at War from the ground up to provide for

  a richer solo gaming experience and will have a totally redesigned fleet 

  control interface. Starfleet Command Volume II will allow the player to 

  experience new races such as the Mirak Star League and the Interstellar 

  Concordium. Along with these new races come their new weapon systems. The 

  Interstellar Concordium have a powerful Plasmatic Pulsar Device to enforce 

  peace on the known powers. The Mirak specialize in missile combat and have 

  the most fearsome missile cruisers ever seen in the Star Trek universe. The  

  Mirak have also upped the ante of fighter combat and the known powers must

  respond. 

 

                                                                              

 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

                                [ R i p p e d ]



   Intro and the music.

 

 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

                         [ I n s t a l l   N o t e s ]



   Unpack the archive, run setup.bat. Copy RegSetup.exe from disk1 to 

   install dir and run from there. Starfleet2.exe to play!



   In case you ever need to enter the CD key again, it is:

   REMOVED.




 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú

                             [ G r e e t i n g s ]



         BACKLASH, FAiRLiGHT, KALiSTO / PSX, ECHELON / DC, AGS / N64



 ú Ä -ú-ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ--úÄ Ä ú



             "While some groups are ragging, others are releasing"

Star.Trek.Starfleet.Command.2-class.rip-prtti.ace  [109.73 Mb]

Star.Trek.Starfleet.Command.2.Bonus.Disc-ind.rip-prtti.ace  [5.40 Mb]
Star.Trek.Starfleet.Command.2.Intro.Addon-desire-prtti.ace  [66.25 Mb]
Star.Trek.Starfleet.Command.2.Music.Addon-class-prtti.ace  [29.45 Mb]

[ Add all 4 links to your ed2k client ]

Post Reply

Return to “PC Rips”